언리얼4 튜토리얼 - 피벗 페인트 활용 시뮬레이션 제작



언리얼4 튜토리얼 - 피벗 페인트 활용 시뮬레이션 제작

금별 0 1,748 2021.03.28 15:41

 

 

In this video we take a look at the Pivot Painter Tool. It  stores the pivot and rotational information in the model's textures. But what does that mean and how can we use it?
Once in Unreal the data allows animations on the pieces even if we are only using a static mesh. We don't need a skeletal mesh and still achieve interesting effects.

In this video I cover the basics and start experimenting with an idea. I wanted the pieces to fly into the scene - starting from the players position. 

The SideFX video I mentioned:
https://www.youtube.com/watch?v=PRZBI...

In addition to that I started a few more examples - testing a more mechanical animation. 
I go into a bit more detail in a longer version available to my auditorium patrons. That video together with the Houdini file can be found here
 https://www.patreon.com/posts/49221586​

Thank you guys for all the support! 
https://www.patreon.com/DavidKahlVFX

Comments


번호 포토 분류 제목 글쓴이 날짜 조회
826 언리얼4 언리얼 - 프로시졀(절차적) Light spot 머트리얼함수 제작과정(한글자막) 금별 05.03 11
825 언리얼4 언리얼 - 포토샵을 활용한 경로 그라데이션 효과 제작과정(한글자막) 금별 05.03 12
824 언리얼4 언리얼 - 메카봇 파괴 효과 간단 제작과정 금별 05.03 25
823 언리얼4 언리얼5 - 나이아가라 리본을 활용한 단순한 거미줄 효과 제작과정(한글자막) 금별 05.03 20
822 언리얼4 언리얼5 - 쉴드에 의한 다중 발사체 임팩트 효과 제작과정(한글자막) 금별 04.29 58
821 언리얼4 언리얼5.4 - 신기능 텍스쳐 그래프 기본적인 설명(한글자막) 금별 04.29 64
820 언리얼4 언리얼5 - 나이아가라 스파크 제작과정(한글자막) 금별 04.29 43
819 언리얼4 언리얼5- 나이아가라 연기 임팩트 효과 제작과정(한글자막) 금별 04.29 36
818 언리얼4 언리얼5 - Sci-Fi Barrier 제작과정(한글자막) 금별 04.29 36
817 유니티 유니티 셰이더/렌더링 에센스 - 첫 URP 작성해보기 금별 04.29 38
816 유니티 유니티 셰이더/렌더링 에센스 - 유니티 셰이더 컴파일 & 셰이더 컴파일레이션(retr0) 금별 04.29 32
815 언리얼4 언리얼/유니티/고돗엔진 - 셰이더 최적화 간단팁(한글자막) 금별 04.26 65
814 유니티 유니티 앰플리파이 셰이더 - HotWater셰이더 GUI 및 자료사용 예제 영상 금별 04.26 56
813 유니티 유니티 - 쿠파 취업 클래스 [실강의 맛보기 - 얼음스킬제작과정] 금별 04.26 49
812 3D 이펙트의 모든것! 게임직 TA 김용남 인터뷰_01 금별 04.24 70
811 언리얼4 언리얼5 - HLSL을 활용한 이미지 블러 효과 제작과정(한글자막) 금별 04.24 77
810 언리얼4 언리얼5 - 아티스트를 위한 흥나는 프로파일링!: RenderDoc 금별 04.24 69
809 3D 메쉬 UV패닝을 활용한 곡선 트레일 제작짧은팁 금별 04.22 84
808 언리얼4 언리얼5 - 포스트 프로세스 활용한 글리치 효과 노드(다운로드가능) 금별 04.21 69
807 언리얼4 언리얼5/후디니 - 상호작용 VFX 시스템/VAT효과 제작과정(정교한 한글자막) 금별 04.21 63
806 언리얼4 언리얼5 - 텍스처가 없는 포스트트로세스와 같은 CRT효과 제작노드(다운로드가능) 금별 04.21 52
805 언리얼4 언리얼/유니티 - 특수효과 최적화 간단팁들 금별 04.20 68

 

Banner
 
Facebook Twitter GooglePlus KakaoStory NaverBand