유니티 이펙트 팁 - 데스스트랜딩 홀로그램 효과 참고해 만들기



유니티 이펙트 팁 - 데스스트랜딩 홀로그램 효과 참고해 만들기

금별 0 5,184 2019.11.19 20:48

(eVan님의 언리얼이펙트클래스정보 : https://cafe.naver.com/unrealfx/17165 )

 

 

 

 

 

I’m not sure if they had two parts inside the real game but I went like this:

 

First there is a 3d model somewhere in the world, viewed by a camera, rendering the result into a render texture. In this 3d model I have a special shader that will do the vertex noisy offset (which can be seen as transmission issues), and scanlines. Scanlines felt to be part of the 3d model, so I added them at this step.

3d model:

 

base_3dmodel

 

 

shader (the scanlines are messy, there should be a better way to do it) (big file, open it on another tab to zoom into it):

 

 

base_3dmodel_shader

 

The second part is the hologram itself. I use a simple quad with a custom shader on it. The shader will use the render texture as a base, and will put different things on top of it:

an outline (I think in DS they did it differently, as the line appears inside the 3d model as well)

color correction

while noise effect (I’m not sure about this one, in DS it looks like it’s also put on the 3d model)

chromatic aberration (which is not on DS, at least on this hologram, but I love doing it)

 

hologram

 

The outline is a multisampling of the texture with a small offset in 4 directions, that will give a thicker version of the texture, subtracting by the alpha of the base texture will give the outline.

 

 

float finalA = 0;
finalA += tex2D(_MainTex, uv + float2(offset, 0)).a;
finalA += tex2D(_MainTex, uv + float2(-offset, 0)).a;
finalA += tex2D(_MainTex, uv + float2(0, offset)).a;
finalA += tex2D(_MainTex, uv + float2(0, -offset)).a;
return saturate(finalA);

 

 

 

I put this on a custom expression node, as it avoids dealing with a lot of nodes.

 

 

For the chromatic I simply sample 3 times the texture with an offset and extract R G and B individually, then combine them and add it to the base texture. I also have a custom chromatic UV that is shifting with a mask I made, to add some variety on the effect.

 

 

 

 

The white noise is juste a noise texture panning randomly with a mask panning vertically that will remove a part of the noise.

 

Around that I made a simple hologram fake light, with a custom mesh and a custom texture:

fake_light_mesh

 

 

fake_light_mesh

 

 

There is also some “plus” floating in the air, I used a basic tiled texture with a simple shader that will shake the UV:

 

plus_pattern

 

 

Finally I used Cinemachine to add some fake random movement and add a bit of life, and made a animation to trigger everything for the last shot.

 

Feel free to ask me more questions if you want more details on a specific point.

 

 

 

 

Comments


번호 포토 분류 제목 글쓴이 날짜 조회
1261 유니티 유니티 - (퀵팁) 간단한 파티클 orbit 움직임제어팁 금별 11.20 48
1260 언리얼4 Create a Multi-Layer Ribbon Trail VFX in UE5 Niagara! (Advanced Color & Edge Material) ????〰️✨ ashif 11.18 42
1259 언리얼4 언리얼5.7기준 - 나이아가라의 확장성 및 모범 사례 금별 11.17 97
1258 언리얼4 언리얼 - Niagara로 스플라인을 따라 발사되는 파티클 제작하기 금별 11.17 99
1257 언리얼4 언리얼5 - 오브젝트를 풍경에 혼합하기: 런타임 가상 텍스처 사용법 금별 11.17 81
1256 언리얼4 언리얼5 - 동적 SubUV 데칼(Decal) 제작하기 금별 11.17 83
1255 언리얼4 언리얼 - 리본 VFX 설명_색상·너비·왜곡 커스텀 제작과정(한글자막) 금별 11.15 99
1254 언리얼4 언리얼5 Material 업데이트 요약 (UE 5.6 ~ 5.7 및 미래 전망) 금별 11.11 184
1253 유니티 유니티 - ASE 활용 Stylized 폭발 과정(한글자막) 금별 11.11 172
1252 유니티 유니티 - Stylized 불꽃 픽셀화 간단 제작과정(한글자막) 금별 11.11 173
1251 3D 마법진 눈알 움직임 연출 예제 금별 11.11 165
1250 언리얼4 언리얼5 - 커스텀 노드: UV 스케일 및 이동(Scale & Translate) 직접 만들기 금별 11.11 146
1249 유니티 유니티 - ASE로 UV Flow + Noise 흔들림 기본 VFX 셰이더 제작과정(한글자막) part3 금별 11.05 172
1248 유니티 유니티 - ASE로 UV Flow + Noise 흔들림 기본 VFX 셰이더 제작과정(한글자막) part2 금별 11.05 137
1247 유니티 유니티 - ASE로 UV Flow + Noise 흔들림 기본 VFX 셰이더 제작과정(한글자막) part1 금별 11.05 143
1246 언리얼4 언리얼/3Ds Max - 우주 느낌의 하트 제작_2 머트리얼 적용과정 금별 10.28 271
1245 언리얼4 언리얼/3Ds Max - 우주 느낌의 하트 제작_1 모델링/UV 제작과정 금별 10.28 191
1244 언리얼4 후디니/언리얼 - 후디니 활용 절차적(프로시졀) 검기 메시,텍스쳐 VFX 제작 기법(한글자막) 금별 10.28 201
1243 언리얼4 언리얼5 - 음파 VFX 제작: Niagara Particle과 기본 Scene 제작 금별 10.28 213
1242 언리얼4 언리얼5 - 음파 VFX 제작: Material 연결과 원리 분석 금별 10.28 169
1241 언리얼4 언리얼5 - 음파 VFX 제작: 모델링과 텍스처 기초 금별 10.28 181
1240 언리얼4 언리얼5 - 디지털 트랜지션 생성 및 파티클 픽셀화 제작과정(한글자막) 금별 10.22 233

 

Banner
 
Facebook Twitter GooglePlus KakaoStory NaverBand