유니티 이펙트 팁 - 데스스트랜딩 홀로그램 효과 참고해 만들기



유니티 이펙트 팁 - 데스스트랜딩 홀로그램 효과 참고해 만들기

금별 0 2,922 2019.11.19 20:48

(eVan님의 언리얼이펙트클래스정보 : https://cafe.naver.com/unrealfx/17165 )

 

 

 

 

 

I’m not sure if they had two parts inside the real game but I went like this:

 

First there is a 3d model somewhere in the world, viewed by a camera, rendering the result into a render texture. In this 3d model I have a special shader that will do the vertex noisy offset (which can be seen as transmission issues), and scanlines. Scanlines felt to be part of the 3d model, so I added them at this step.

3d model:

 

base_3dmodel

 

 

shader (the scanlines are messy, there should be a better way to do it) (big file, open it on another tab to zoom into it):

 

 

base_3dmodel_shader

 

The second part is the hologram itself. I use a simple quad with a custom shader on it. The shader will use the render texture as a base, and will put different things on top of it:

an outline (I think in DS they did it differently, as the line appears inside the 3d model as well)

color correction

while noise effect (I’m not sure about this one, in DS it looks like it’s also put on the 3d model)

chromatic aberration (which is not on DS, at least on this hologram, but I love doing it)

 

hologram

 

The outline is a multisampling of the texture with a small offset in 4 directions, that will give a thicker version of the texture, subtracting by the alpha of the base texture will give the outline.

 

 

float finalA = 0;
finalA += tex2D(_MainTex, uv + float2(offset, 0)).a;
finalA += tex2D(_MainTex, uv + float2(-offset, 0)).a;
finalA += tex2D(_MainTex, uv + float2(0, offset)).a;
finalA += tex2D(_MainTex, uv + float2(0, -offset)).a;
return saturate(finalA);

 

 

 

I put this on a custom expression node, as it avoids dealing with a lot of nodes.

 

 

For the chromatic I simply sample 3 times the texture with an offset and extract R G and B individually, then combine them and add it to the base texture. I also have a custom chromatic UV that is shifting with a mask I made, to add some variety on the effect.

 

 

 

 

The white noise is juste a noise texture panning randomly with a mask panning vertically that will remove a part of the noise.

 

Around that I made a simple hologram fake light, with a custom mesh and a custom texture:

fake_light_mesh

 

 

fake_light_mesh

 

 

There is also some “plus” floating in the air, I used a basic tiled texture with a simple shader that will shake the UV:

 

plus_pattern

 

 

Finally I used Cinemachine to add some fake random movement and add a bit of life, and made a animation to trigger everything for the last shot.

 

Feel free to ask me more questions if you want more details on a specific point.

 

 

 

 

Comments


번호 포토 분류 제목 글쓴이 날짜 조회
783 2D 애프터이펙트 - Water Escape 제작방법(한글자막) 금별 03.28 27
782 언리얼4 언리얼5.4 - 나이아가라의 메모가 파라미터마다 재편집가능 금별 03.28 19
781 공구,번역정보 언리얼 - 커스텀 뷰 모드를 위한 포스트 프로세스 머티리얼 금별 03.28 15
780 언리얼4 언리얼 - 눈 셰이더에 디더링 간단 적용노드 및 예제이미지 금별 03.28 20
779 언리얼4 언리얼 - 셰이더 토이를 활용한 커스텀 머트리얼 표현식 사용법(한글자막) 금별 03.28 16
778 2D 포토샵/언리얼5 - 게임 VFX용 페인트 트레일 텍스처를 드로잉으로 처리하는 방법 금별 03.25 65
777 언리얼4 언리얼 - 그레이스케일 그라디언트/텍스처를 시각화하는 간단한 방법 사진링크new 금별 03.21 87
776 언리얼4 언리얼 - 먹물 느낌의 검기 효과 제작과정(한글자막) 금별 03.21 90
775 2D 섭스턴스디자인/언리얼적용 - 분화구형 크랙 텍스쳐 제작과정(한글자막) 금별 03.21 67
774 유니티 유니티/포토샵 - 불속성/물속성 소드 슬래시 간단 제작과정(한글자막) 금별 03.19 123
773 3D 블랜더를 활용한 매직 오브 제작과정(머트리얼메이커) 금별 03.19 57
772 2D 포토샵 - 리얼한 연기 간단 제작과정 금별 03.19 83
771 유니티 유니티 - 2D 형태 충격파 궁극기 제작과정 금별 03.17 129
770 2D 애프터이펙트 - 2D 물속성 원통회전 효과 제작과정 금별 03.17 91
769 2D 애프터이펙트 - 2D 물회오리 형태 아우라 모이는 효과 제작방법(한글자막) 금별 03.14 87
768 언리얼4 언리얼 - Stylized 연기효과 제작과정(한글자막) 금별 03.13 119
767 언리얼4 언리얼 - 워터링 머트리얼 제작노드예제 금별 03.11 103
766 유니티 유니티 셰이더 그래프 - 글리치 효과 제작과정 금별 03.10 108
765 3D 후디니를 사용해서 이펙트 메쉬 제작후 HDA툴 제작하기 금별 03.10 65
764 2D 섭스턴스 디자인 - 물튀김 텍스쳐 제작과정 금별 03.10 119
763 2D 포토샵/맥스 - 연기형태의 메쉬 및 텍스쳐 제작방법 금별 03.10 78
762 2D 포토샵 - 잎파리/눈결정체 시퀀스 제작하기 금별 03.10 81

 

Banner
 
Facebook Twitter GooglePlus KakaoStory NaverBand