유니티 - 2d Raymarched Smoke



유니티 - 2d Raymarched Smoke

금별 5 1,914 2019.10.26 09:49

2d Raymarched Smoke

Start with a texture as opacity. Here I'm using a flat splat texture to better show the offset layering.

Take a copy of this, offset it by the LightDir in tangent space by adding to the UVs. Do this again with an increased offset and then layer them together. This is the shadow side. 

Now take another two copies of the texture, again offset by the LightDir in tangent space, this time by subtracting from the UVs instead of adding. Increase the offset and layer those together.

This is the lit side.

We can use the Dot Product of the ViewDir and LightDir to Lerp blend between the negated shadow side and the lit side.

Perhaps use a smoothstep to ease the transition.

Now just chuck out that flat shaded splat texture, and pop in a soft smoky texture with faded sides.  

Multiply it by the Light Colour, and if you’re feeling extra fancy, use the Dot Product of the ViewDir and LightDir to add in some fake SubsurfaceScattering as the light travels behind the smoke.  

 

Comments

커피맥주 2020.02.14 19:09
링크 깨졌네요 흑흑
금별 2020.02.16 19:20
이런 ㅠㅠ
금별 2020.02.16 20:16
수정했습니다.
커피맥주 2020.02.18 12:45
커피맥주 2020.09.15 02:57
오랜만에 다시 보러 왔더니 또 링크가 깨졌네요 ㅠㅠ

번호 포토 분류 제목 글쓴이 날짜 조회
1071 언리얼4 Enchanting Floating Ice Book Effect in Unreal Engine 5.5 Niagara ???? Trailer ashif 12.22 10
1070 언리얼4 Fire Vortex Shield Effect in Unreal Engine 5.5 Niagara ???? Trailer ashif 12.22 18
1069 언리얼4 언리얼5 - 나이아가라 모프 캐릭터 제작과정(한글자막) 금별 12.19 53
1068 유니티 유니티 - 스텐실 버퍼 활용 fake hole 제작과정(한글자막) 금별 12.19 52
1067 유니티 유니티 - 상호작용형 파티클 제작과정(한글자막) 금별 12.19 49
1066 유니티 유니티 - 처음 시작하는 Volumetric Fog Shader에 관한 설명(한글자막) 금별 12.17 67
1065 언리얼4 언리얼5 - 스플라인과 스플라인 메쉬 활용방법(한글자막) 금별 12.17 52
1064 유니티 유니티 - 라바 램프 유니티 셰이더 그래프 제작과정(한글자막) 금별 12.17 60
1063 언리얼4 언리얼 - LOL 소드 데몬 W 특수효과 모작 분석(한글자막) 금별 12.17 49
1062 언리얼4 언리얼5 - 나이아가라 네트워크 볼륨 렌더러 번개 효과 제작과정(한글자막) 금별 12.11 122
1061 언리얼4 언리얼5 - 리얼리스틱 물고리 제작과정 part1(한글자막) 금별 12.11 125
1060 유니티 유니티 - 간단한 이펙트 경로 애니메이션 사용예제(한글자막) 금별 12.11 123
1059 언리얼4 언리얼 - 셰이더로 시계 제작하는 과정 금별 12.11 80
1058 언리얼4 Toon Explosion in Unreal Engine 5.5 Niagara: Complete Step-by-Step Tutorial ashif 12.04 105
1057 언리얼4 언리얼5 - 프렉쳐 VAT 적용방법(한글자막) 금별 11.25 178
1056 언리얼4 언리얼/유니티 - 판타지풍 체력계 제작과정(한글자막) 금별 11.25 187
1055 언리얼4 언리얼 5.4 - VDB 클라우드 제작과정(한글자막) 금별 11.25 153
1054 언리얼4 언리얼 UEFN - VAT를 활용한 언리얼 로고 애니메이션 제작과정(한글자막) 금별 11.20 174
1053 언리얼4 언리얼 - Quantize shader를 활용한 툰효과 사용 예제 금별 11.20 165
1052 2D 섭스턴스 디자인 - 쇼크웨이브 텍스처를 만드는 간단한 방법 금별 11.20 239
1051 언리얼4 언리얼 - 중국의 어느 아티스트 VFX 기본 리소스 라이브러리 예제 금별 11.20 240
1050 언리얼4 언리얼 - 모듈 스크립트 - 리더를 따라 움직이기 금별 11.20 157

 

Banner
 
Facebook Twitter GooglePlus KakaoStory NaverBand