유니티 이펙트 - 발사체 참고영상외 + 팁



유니티 이펙트 - 발사체 참고영상외 + 팁

금별 0 7,159 2019.05.09 00:29


BasicShot


ezgif-5-3ab9da757397


portalmagic


ezgif-5-715d5d35149c


ezgif-5-57db58b16c02


water


ezgif-5-800d9fc6e920


ezgif-5-9aec199270f4


FlowerHeal





 



 



 


 


 


 


 


 


 


 

Some people asked me for a complete breakdown so here it is c:


The trail is this texture, with a bit of noise to make it looks less static.



FlameTrail


The flames towards the sphere are that, just offset it C:

image


Just adjust the position/rotation of the meshes and the direction of the trails until they match c:


The impact is made with a cilinder with modifications in the UV and a flames texture panning (B channel used to dissolve, controlling the dissolve using a custom data in the particle system and the vertexcolor.alpha). I also animate the scale and the speed to make it feel more… Fluid

stylizedflames_composition


image


impact

Some sparks, flames, details and a lot of polishing in the timing.

I made this textures for the flames, a directional shape with a controlled handpainted dissolve in the blue channel.

smoke

With a control in the dissolve and animating the scale and the color c:


firey

The last part is just a few meshes spawning towards a point with a paning shape and some noise (similar to the original charge) and a glow with a few flames to make it feels less static.

firey-charge




FlowerHeal


 


Comments


번호 포토 분류 제목 글쓴이 날짜 조회
1269 언리얼4 Create a Bubble Shield VFX in UE5 Niagara! (Character Defense & Multi-Layer Bubbles) ????️ ashif 12.02 34
1268 언리얼4 언리얼 - 흡입형 화면이 빨려들어가는 느낌 스크린 이펙트 제작과정(한글자막) 금별 12.02 45
1267 언리얼4 언리얼 - 물결무늬 에너지 실드 소재 제작과정(한글자막) 금별 12.02 42
1266 2D 포토샵 - 빛 효과 텍스쳐 간단 제작방법팁 금별 12.02 36
1265 3D 후디니 - COP 활용한 검기 텍스쳐 생성 과정(한글자막) 금별 11.24 138
1264 유니티 유니티 - ASE 활용 포털 조각 분리 및 트위스트 애니메이션 제작과정(한글자막) 금별 11.24 124
1263 언리얼4 언리얼 - 나이아가라 파티클 위치 및 곡선(Arc) 제어과정 금별 11.24 140
1262 언리얼4 언리얼5 - 나이아가라 객체 회전 예제 금별 11.24 124
1261 유니티 유니티 - (퀵팁) 간단한 파티클 orbit 움직임제어팁 금별 11.20 134
1260 언리얼4 Create a Multi-Layer Ribbon Trail VFX in UE5 Niagara! (Advanced Color & Edge Material) ????〰️✨ ashif 11.18 93
1259 언리얼4 언리얼5.7기준 - 나이아가라의 확장성 및 모범 사례 금별 11.17 180
1258 언리얼4 언리얼 - Niagara로 스플라인을 따라 발사되는 파티클 제작하기 금별 11.17 164
1257 언리얼4 언리얼5 - 오브젝트를 풍경에 혼합하기: 런타임 가상 텍스처 사용법 금별 11.17 168
1256 언리얼4 언리얼5 - 동적 SubUV 데칼(Decal) 제작하기 금별 11.17 140
1255 언리얼4 언리얼 - 리본 VFX 설명_색상·너비·왜곡 커스텀 제작과정(한글자막) 금별 11.15 155
1254 언리얼4 언리얼5 Material 업데이트 요약 (UE 5.6 ~ 5.7 및 미래 전망) 금별 11.11 233
1253 유니티 유니티 - ASE 활용 Stylized 폭발 과정(한글자막) 금별 11.11 204
1252 유니티 유니티 - Stylized 불꽃 픽셀화 간단 제작과정(한글자막) 금별 11.11 213
1251 3D 마법진 눈알 움직임 연출 예제 금별 11.11 215
1250 언리얼4 언리얼5 - 커스텀 노드: UV 스케일 및 이동(Scale & Translate) 직접 만들기 금별 11.11 182
1249 유니티 유니티 - ASE로 UV Flow + Noise 흔들림 기본 VFX 셰이더 제작과정(한글자막) part3 금별 11.05 206
1248 유니티 유니티 - ASE로 UV Flow + Noise 흔들림 기본 VFX 셰이더 제작과정(한글자막) part2 금별 11.05 162

 

Banner
 
Facebook Twitter GooglePlus KakaoStory NaverBand