유니티 쉐이더 팁 - 유령 트레일효과 SIN WAVE TRAIL



유니티 쉐이더 팁 - 유령 트레일효과 SIN WAVE TRAIL

금별 0 8,141 2019.08.02 19:53

 

 

It was done with just a particle system, and it is particle mesh render within trail component. The issue of the effect is how to create three different swing trail on a single plane.

The shader is made by Amplify shader editor 1.5.8. It also could do it with shader graph in Unity.

大圖Full Size



Texture made by Substance designer 2018

R:  for trail 1.
G:  for trail 2.
B:  the noise of distortion.
A:  the noise for dissolve.

大圖Full Size
 

Shader Breakdown of shader


1.基礎Shader屬性設定 Setting property 
2.Shader大圖中Sin01的區塊為擺動UV的產生,Sin02及03僅是重複01計算後,改變其波長頻率時間等來製作三種不同擺幅 。
The Sin01 block is working for the motion of V coordinate. Sin02 and Sin03 block are just duplicate it, and modify the value of wavelength, amplitude and time to do the variety of motion.

 

 a. First, create the sin node and add with time.

 

 

b. V coordinate remap to 1~ -1, and then add to Sin. You can fin the Sin wave animation. 

 

c. As the result, value goes to be more than one. It has to remap to 1~ -1.

 

d. Multiply U coordinate to increase the swing animation from left to right (0~1) and add to the origin V coordinate. 

 

e. Append swing V and origin U to get the swing UV for trail map.

 

 

3. In order to make the trail animation to be more variety, need to add some distortion into UV. The Flow UV block work with two motion from B channel of texture and multiply the parameter value to control the strength of distortion. Multiply U coordinate to keep shape in the start position (left) and more distortion to end (right).

 

 

 

4. Create the edge mask within UV coordinate to clean the shape animation over the edge.

 

 

5. Dissolve block is doing the dissolve in the end of trail.

 

 

a. Add Flow UV to make it naturally.

 

b. To add frac node, it will let the value from 0~1, even it is going to be huge from time. But the texture have to be seamless. In this way, it could maintain the motion value and some performance.

 

c. Modify the ramp (0~1) to increase effect of dissolve. 

 

6. Lerp within U coordinate to create two color from start (left) to end (right). 

 

 

 Shader的部分就到此完成
Done

 

粒子系統設置 particle setting


The render is mesh particle and add the trail component. You can find the detail setting in the below picture.

 

It is the breakdown of the Sin Wave effect.

 

Comments


번호 포토 분류 제목 글쓴이 날짜 조회
1255 언리얼4 Create a Dark Energy Orb VFX in UE5 Niagara! (Warped Cage, Dynamic Rings & Core Glow Tutorial) ????????✨ ashif 11.13 39
1254 언리얼4 언리얼5 Material 업데이트 요약 (UE 5.6 ~ 5.7 및 미래 전망) 금별 11.11 115
1253 유니티 유니티 - ASE 활용 Stylized 폭발 과정(한글자막) 금별 11.11 113
1252 유니티 유니티 - Stylized 불꽃 픽셀화 간단 제작과정(한글자막) 금별 11.11 120
1251 3D 마법진 눈알 움직임 연출 예제 금별 11.11 102
1250 언리얼4 언리얼5 - 커스텀 노드: UV 스케일 및 이동(Scale & Translate) 직접 만들기 금별 11.11 100
1249 유니티 유니티 - ASE로 UV Flow + Noise 흔들림 기본 VFX 셰이더 제작과정(한글자막) part3 금별 11.05 134
1248 유니티 유니티 - ASE로 UV Flow + Noise 흔들림 기본 VFX 셰이더 제작과정(한글자막) part2 금별 11.05 104
1247 유니티 유니티 - ASE로 UV Flow + Noise 흔들림 기본 VFX 셰이더 제작과정(한글자막) part1 금별 11.05 117
1246 언리얼4 언리얼/3Ds Max - 우주 느낌의 하트 제작_2 머트리얼 적용과정 금별 10.28 229
1245 언리얼4 언리얼/3Ds Max - 우주 느낌의 하트 제작_1 모델링/UV 제작과정 금별 10.28 158
1244 언리얼4 후디니/언리얼 - 후디니 활용 절차적(프로시졀) 검기 메시,텍스쳐 VFX 제작 기법(한글자막) 금별 10.28 168
1243 언리얼4 언리얼5 - 음파 VFX 제작: Niagara Particle과 기본 Scene 제작 금별 10.28 176
1242 언리얼4 언리얼5 - 음파 VFX 제작: Material 연결과 원리 분석 금별 10.28 141
1241 언리얼4 언리얼5 - 음파 VFX 제작: 모델링과 텍스처 기초 금별 10.28 145
1240 언리얼4 언리얼5 - 디지털 트랜지션 생성 및 파티클 픽셀화 제작과정(한글자막) 금별 10.22 197
1239 언리얼4 언리얼 - 데몬슬레이어 아카자 스킬 VFX 분석 금별 10.22 225
1238 언리얼4 언리얼5 - 테크노 스타일 매직 어레이/포스트 프로세싱 그리드 링 흐름 효과 제작과정(한글자막) 금별 10.20 195
1237 언리얼4 언리얼5 - 오클루전 활용한 지면 균열 머트리얼 생성과정(한글자막) 금별 10.20 168
1236 언리얼4 언리얼 - Lightmap UV 제거를 위한 에디터 유틸리티 제작 금별 10.17 179
1235 언리얼4 언리얼 - 텍스처 패킹 자동화: 기술 아티스트를 위한 시간 절약 도구 금별 10.17 173
1234 언리얼4 언리얼 - 폴라 UV는 타일링 텍스처 간단 활용 금별 10.17 159

 

Banner
 
Facebook Twitter GooglePlus KakaoStory NaverBand