유니티 쉐이더 팁 - 유령 트레일효과 SIN WAVE TRAIL



유니티 쉐이더 팁 - 유령 트레일효과 SIN WAVE TRAIL

금별 0 8,182 2019.08.02 19:53

 

 

It was done with just a particle system, and it is particle mesh render within trail component. The issue of the effect is how to create three different swing trail on a single plane.

The shader is made by Amplify shader editor 1.5.8. It also could do it with shader graph in Unity.

大圖Full Size



Texture made by Substance designer 2018

R:  for trail 1.
G:  for trail 2.
B:  the noise of distortion.
A:  the noise for dissolve.

大圖Full Size
 

Shader Breakdown of shader


1.基礎Shader屬性設定 Setting property 
2.Shader大圖中Sin01的區塊為擺動UV的產生,Sin02及03僅是重複01計算後,改變其波長頻率時間等來製作三種不同擺幅 。
The Sin01 block is working for the motion of V coordinate. Sin02 and Sin03 block are just duplicate it, and modify the value of wavelength, amplitude and time to do the variety of motion.

 

 a. First, create the sin node and add with time.

 

 

b. V coordinate remap to 1~ -1, and then add to Sin. You can fin the Sin wave animation. 

 

c. As the result, value goes to be more than one. It has to remap to 1~ -1.

 

d. Multiply U coordinate to increase the swing animation from left to right (0~1) and add to the origin V coordinate. 

 

e. Append swing V and origin U to get the swing UV for trail map.

 

 

3. In order to make the trail animation to be more variety, need to add some distortion into UV. The Flow UV block work with two motion from B channel of texture and multiply the parameter value to control the strength of distortion. Multiply U coordinate to keep shape in the start position (left) and more distortion to end (right).

 

 

 

4. Create the edge mask within UV coordinate to clean the shape animation over the edge.

 

 

5. Dissolve block is doing the dissolve in the end of trail.

 

 

a. Add Flow UV to make it naturally.

 

b. To add frac node, it will let the value from 0~1, even it is going to be huge from time. But the texture have to be seamless. In this way, it could maintain the motion value and some performance.

 

c. Modify the ramp (0~1) to increase effect of dissolve. 

 

6. Lerp within U coordinate to create two color from start (left) to end (right). 

 

 

 Shader的部分就到此完成
Done

 

粒子系統設置 particle setting


The render is mesh particle and add the trail component. You can find the detail setting in the below picture.

 

It is the breakdown of the Sin Wave effect.

 

Comments


번호 포토 분류 제목 글쓴이 날짜 조회
1265 3D 후디니 - COP 활용한 검기 텍스쳐 생성 과정(한글자막) 금별 11.24 28
1264 유니티 유니티 - ASE 활용 포털 조각 분리 및 트위스트 애니메이션 제작과정(한글자막) 금별 11.24 29
1263 언리얼4 언리얼 - 나이아가라 파티클 위치 및 곡선(Arc) 제어과정 금별 11.24 30
1262 언리얼4 언리얼5 - 나이아가라 객체 회전 예제 금별 11.24 31
1261 유니티 유니티 - (퀵팁) 간단한 파티클 orbit 움직임제어팁 금별 11.20 68
1260 언리얼4 Create a Multi-Layer Ribbon Trail VFX in UE5 Niagara! (Advanced Color & Edge Material) ????〰️✨ ashif 11.18 48
1259 언리얼4 언리얼5.7기준 - 나이아가라의 확장성 및 모범 사례 금별 11.17 108
1258 언리얼4 언리얼 - Niagara로 스플라인을 따라 발사되는 파티클 제작하기 금별 11.17 105
1257 언리얼4 언리얼5 - 오브젝트를 풍경에 혼합하기: 런타임 가상 텍스처 사용법 금별 11.17 96
1256 언리얼4 언리얼5 - 동적 SubUV 데칼(Decal) 제작하기 금별 11.17 88
1255 언리얼4 언리얼 - 리본 VFX 설명_색상·너비·왜곡 커스텀 제작과정(한글자막) 금별 11.15 106
1254 언리얼4 언리얼5 Material 업데이트 요약 (UE 5.6 ~ 5.7 및 미래 전망) 금별 11.11 191
1253 유니티 유니티 - ASE 활용 Stylized 폭발 과정(한글자막) 금별 11.11 174
1252 유니티 유니티 - Stylized 불꽃 픽셀화 간단 제작과정(한글자막) 금별 11.11 178
1251 3D 마법진 눈알 움직임 연출 예제 금별 11.11 173
1250 언리얼4 언리얼5 - 커스텀 노드: UV 스케일 및 이동(Scale & Translate) 직접 만들기 금별 11.11 152
1249 유니티 유니티 - ASE로 UV Flow + Noise 흔들림 기본 VFX 셰이더 제작과정(한글자막) part3 금별 11.05 177
1248 유니티 유니티 - ASE로 UV Flow + Noise 흔들림 기본 VFX 셰이더 제작과정(한글자막) part2 금별 11.05 139
1247 유니티 유니티 - ASE로 UV Flow + Noise 흔들림 기본 VFX 셰이더 제작과정(한글자막) part1 금별 11.05 144
1246 언리얼4 언리얼/3Ds Max - 우주 느낌의 하트 제작_2 머트리얼 적용과정 금별 10.28 274
1245 언리얼4 언리얼/3Ds Max - 우주 느낌의 하트 제작_1 모델링/UV 제작과정 금별 10.28 192
1244 언리얼4 후디니/언리얼 - 후디니 활용 절차적(프로시졀) 검기 메시,텍스쳐 VFX 제작 기법(한글자막) 금별 10.28 203

 

Banner
 
Facebook Twitter GooglePlus KakaoStory NaverBand