유니티 이펙트 팁 - 포털제작



유니티 이펙트 팁 - 포털제작

금별 0 4,844 2019.10.19 13:00

 

portal

 

i first started with a simple mesh like that just in case i need some kind of depth

(a plane could have done the same job)

 

image

 

Most of the texture is done with a twirl and a simple noise

 

image

 

i choose to go for a some more “cutted” shapes because i think it’s fit better the style of the show.

to achieve this i’m using voronoi cells instead of my texture :slight_smile:

i also made a simple mask to have borders

 

portal

 

i worked on the border a little more to give a blobby aspectand added a little of yellow next to it

also i added the white dots (all of this is just textures & offset)

 

portal

 

next objectives were the yellow points you see when someone go trough the portal & more work on the spiral shapes

 

Here is how i make it kinda works:

 

portal

 

and here is how it looks

 

image

 

i think i’m almost done with the portal i might explore a little more my depth fade and then go for the oppening and closing with particle system on next days

 

 

portal

 

 

Comments


번호 포토 분류 제목 글쓴이 날짜 조회
813 3D 이펙트의 모든것! 게임직 TA 김용남 인터뷰_01 금별 14:58 14
812 언리얼4 언리얼5 - HLSL을 활용한 이미지 블러 효과 제작과정(한글자막) 금별 08:58 26
811 언리얼4 언리얼5 - 아티스트를 위한 흥나는 프로파일링!: RenderDoc 금별 08:51 22
810 3D 메쉬 UV패닝을 활용한 곡선 트레일 제작짧은팁 금별 04.22 48
809 언리얼4 Breaking Beams in UE5.4 Niagara | For Patreon ashif 04.21 34
808 언리얼4 언리얼5 - 포스트 프로세스 활용한 글리치 효과 노드(다운로드가능) 금별 04.21 43
807 언리얼4 언리얼5/후디니 - 상호작용 VFX 시스템/VAT효과 제작과정(정교한 한글자막) 금별 04.21 42
806 언리얼4 언리얼5 - 텍스처가 없는 포스트트로세스와 같은 CRT효과 제작노드(다운로드가능) 금별 04.21 31
805 언리얼4 언리얼/유니티 - 특수효과 최적화 간단팁들 금별 04.20 45
804 언리얼4 언리얼5 - 파라곤 이펙트를 나이아가라로 리마스터링(한글자막) 금별 04.19 53
803 유니티 유니티 셰이더그래프 - 반응형 파티클 제작과정(한글자막) 금별 04.19 51
802 유니티 유니티 - 앰플리파이셰이더 활용한 극좌표 소용돌이 형태 제작과정(한글자막) 금별 04.18 47
801 유니티 유니티 - 셰이더그래프 활용한 UI에 적용동 스크롤버튼 제작과정(한글자막) 금별 04.18 49
800 언리얼4 린반 언리얼 이펙트 사소한 라이브(4.17일자) - 루멘/나이아가라 파티클라이트 외 금별 04.17 42
799 유니티 유니티 - Stylized 물속성 검기 VFX 제작과정(중국어/AI한글자막) 금별 04.16 89
798 언리얼4 언리얼 - 사인파 왜곡 머트리얼 예제 금별 04.16 73
797 3D 3DsMax - 임팩트 메쉬 제작 간단과정 금별 04.16 51
796 2D 애프터이펙트 - 2D 카툰스타일 불 제작과정 금별 04.16 53
795 2D 애프터이펙트 - 한국어_2D 카툰스타일 스파크/라이트닝 제작과정 금별 04.16 50
794 유니티 유니티 - Stylized 회오리 VFX 스킬 제작과정 금별 04.16 53
793 유니티 유니티 - Stylzied 검기 제작과정(중국어/AI한글자막) 금별 04.16 43
792 유니티 유니티 - 흐르듯 사라지는 2D 카드 이펙트/트레일 제작과정 금별 04.10 153

 

Banner
 
Facebook Twitter GooglePlus KakaoStory NaverBand