언리얼4 이펙트 팁 - Sci-fi 홀로그래픽 쉐이더 튜토리얼

금별 0 98 02.27 15:07
nadir-khabibullin-cube1.gif?1550867528

Hey, just wanna share with you shader, that I did recently, check tutorial below.

nadir-khabibullin-opacityline.gif?1550867530
nadir-khabibullin-clwn.gif?1550867522
nadir-khabibullin-screenshot-1.jpg?1550867727

First of all, lets create a translucent/unlit/two sided material. Then I wanna add a pixelization effect, this structure will allow you to do this.

nadir-khabibullin-pixelization1.gif?1550867746
nadir-khabibullin-screenshot-2.jpg?1550867746

Now I wanna create some glitchy pixel line, that wil scroll on UV. Then I'm adding these two structures.

nadir-khabibullin-pixelline1.gif?1550867752
nadir-khabibullin-screenshot-8.jpg?1550867768

It's texture time. I used two textures, first I downloaded on internet, second I created with JSplacement software.

nadir-khabibullin-screenshot-9.jpg?1550867764

Then I'm multiplying result of previous steps for tilling and put them into UV's of first two textures(only them will be pixelized and dystorted), adding a little movement with panner, and constrast correction with power and multiply.

nadir-khabibullin-textures.gif?1550867784

The other two textures (dots) will not be distorted. This is result in emissive channel, you'll need put it in opacity.

nadir-khabibullin-screenshot-4.jpg?1550867790

I'm adding Emissive and flickering. Masking pixelized UV and adding some sines for flickery. Shader is done.

nadir-khabibullin-finl.gif?1550867799
nadir-khabibullin-screenshot-5.jpg?1550867800

May be you wanna add this Opacity line to your shader.

nadir-khabibullin-opacitylinee.gif?1550867823
nadir-khabibullin-screenshot-6.jpg?1550867826

Or you'll want to control your opacity with gradient for appearance.

nadir-khabibullin-opacitygradent.gif?1550867837
nadir-khabibullin-screenshot-7.jpg?1550869038

Comments

번호 포토 분류 제목 글쓴이 날짜 조회
공지 외국 교육 이펙트 튜토리얼 모음(사이트/유튜브/비메오등등..) 댓글+4 금별 2018.05.12 724
공지 이펙트 추천 사이트/블로그 댓글+5 금별 2018.05.12 796
62 유니티 유니티 이펙트 튜토리얼 - 그라운드크랙 뎁스 마스크쉐이더 튜토리얼 금별 03.20 11
61 유니티 유니티 쉐이더 - 정점 쉐이더 애니메이션 입문 [일본자료 번역] 금별 03.12 22
열람중 언리얼4 언리얼4 이펙트 팁 - Sci-fi 홀로그래픽 쉐이더 튜토리얼 금별 02.27 99
59 언리얼4 언리얼4 이펙트 팁 - Magical Fire VFX 금별 02.27 118
58 유니티 유니티 Image Based Shader Programming 일본자료 번역 댓글+1 금별 02.24 74
57 유니티 Shuriken本執筆中!(内容更新) 댓글+3 금별 01.14 268
56 언리얼 언리얼4 - Unifrom Circle Spawner Tutorial 금별 01.14 112
55 일반 Optimizing UE4 for Fortnite: Battle Royale - Part 2 insaneoops 2018.05.10 66
54 일반 Optimizing UE4 for Fortnite: Battle Royale - Part 1 댓글+1 insaneoops 2018.05.10 83
53 3D World of Warcraft VFX: Overview from Luis Aguas 금별 01.13 72
52 유니티 라바 램프 쉐이더 만들기 금별 01.13 79
51 언리얼4 [언리얼4]Quick Tips & Shader Tricks: Some editor settings / Easy Search & Base Material setup 금별 01.13 58
50 유니티 데칼에 확산 UV확산효과 쉐이더 이펙터자료 금별 01.09 105
49 사이트/튜토추천 [언리얼]기초 한글 강좌 추천사이트 금별 2018.12.19 129
48 언리얼4 언리얼4 머터리얼 팁 - 월드 포지셧 오프셋을 활용한 펄럭이는 깃발 만들기 예제 금별 2018.12.19 90
47 언리얼4 언리얼4 머터리얼 팁 - 원형 진행 바 만들기 노드 금별 2018.12.19 101
46 언리얼4 언리얼4 머터리얼 팁 - 포스트 프로세스에서 색상분리하기 금별 2018.12.19 76
45 유니티 Z-뎁스로 균열효과 만들기 금별 2018.12.19 133
44 유니티 유니티 쉐이더 그래프 팁 - 꿀렁이는 호수관 만들기 금별 2018.12.19 80
43 유니티 유니티 쉐이더 그래프 - 간단한 스캔라인 쉴드 제작 금별 2018.12.19 66
42 유니티 유니티 레이마칭 사용 노드영상 및 코드 금별 2018.12.19 48
41 유니티 유니티 쉐이더 그래프(LA 유나이트) - Best practices for Shader Graph 금별 2018.12.19 43

Banner
 
Facebook Twitter GooglePlus KakaoStory NaverBand