언리얼4 이펙트 팁 - Sci-fi 홀로그래픽 쉐이더 튜토리얼



언리얼4 이펙트 팁 - Sci-fi 홀로그래픽 쉐이더 튜토리얼

금별 1 10,836 2019.02.27 15:07

Hey, just wanna share with you shader, that I did recently, check tutorial below.

First of all, lets create a translucent/unlit/two sided material. Then I wanna add a pixelization effect, this structure will allow you to do this.

Now I wanna create some glitchy pixel line, that wil scroll on UV. Then I'm adding these two structures.

It's texture time. I used two textures, first I downloaded on internet, second I created with JSplacement software.

Then I'm multiplying result of previous steps for tilling and put them into UV's of first two textures(only them will be pixelized and dystorted), adding a little movement with panner, and constrast correction with power and multiply.

The other two textures (dots) will not be distorted. This is result in emissive channel, you'll need put it in opacity.

I'm adding Emissive and flickering. Masking pixelized UV and adding some sines for flickery. Shader is done.

May be you wanna add this Opacity line to your shader.

Or you'll want to control your opacity with gradient for appearance.


번호 포토 분류 제목 글쓴이 날짜 조회
1281 언리얼4 Heat Distortion VFX for Fire in UE5 Niagara! (Photoshop & Normal Map Workflow) ????????✨ ashif 12.16 96
1280 2D 섭스턴스 디자인 - 색수차(Chromatic Aberration) 매직 오라 텍스처 만들기(한글자막) 금별 12.16 104
1279 언리얼4 언리얼 - 미호요 신작 스타일 Depth Fade와 UV 조작을 이용한 공간 포털 연출(한글자막) 금별 12.16 153
1278 언리얼4 언리얼5 - Polar Coordinates를 활용한 태극 무늬 제작 금별 12.16 83
1277 언리얼4 언리얼 - AAA 게임 개발에서의 나이아가라 모듈(Niagara Module) 연구 및 적용 금별 12.16 100
1276 유니티 유니티 - 유니티 스플라인 카메라 무브먼트 예제(워프 효과 연출) 금별 12.16 71
1275 언리얼4 언리얼 - 간단한 스타일라이즈드 불효과 제작과정팁 금별 12.16 78
1274 언리얼4 Simple Stylized Tornado VFX in UE5 Niagara! (Torus Mesh, Erode & Dynamic Params) ????️????✨ ashif 12.15 66
1273 2D 섭스턴스 디자인 - 움푹 파인 바닥 절차적 제작과정(한글자막) 금별 12.10 113
1272 언리얼4 언리얼 - Stylized 파도/물보라 제작과정 part3(한글자막) 금별 12.10 119
1271 언리얼4 언리얼 - Stylized 파도/물보라 제작과정 part2(한글자막) 금별 12.10 79
1270 언리얼4 언리얼 - Stylized 파도/물보라 제작과정 part1(한글자막) 금별 12.10 87
1269 언리얼4 언리얼 - 나이아가라 나선형 파티클 구현 과정 금별 12.04 149
1268 언리얼4 Create a Bubble Shield VFX in UE5 Niagara! (Character Defense & Multi-Layer Bubbles) ????️ ashif 12.02 152
1267 언리얼4 언리얼 - 흡입형 화면이 빨려들어가는 느낌 스크린 이펙트 제작과정(한글자막) 금별 12.02 203
1266 언리얼4 언리얼 - 물결무늬 에너지 실드 소재 제작과정(한글자막) 금별 12.02 166
1265 2D 포토샵 - 빛 효과 텍스쳐 간단 제작방법팁 금별 12.02 156
1264 3D 후디니 - COP 활용한 검기 텍스쳐 생성 과정(한글자막) 금별 11.24 228
1263 유니티 유니티 - ASE 활용 포털 조각 분리 및 트위스트 애니메이션 제작과정(한글자막) 금별 11.24 232
1262 언리얼4 언리얼 - 나이아가라 파티클 위치 및 곡선(Arc) 제어과정 금별 11.24 248
1261 언리얼4 언리얼5 - 나이아가라 객체 회전 예제 금별 11.24 224
1260 유니티 유니티 - (퀵팁) 간단한 파티클 orbit 움직임제어팁 금별 11.20 229

 

Banner
 
Facebook Twitter GooglePlus KakaoStory NaverBand