유니티 쉐이더 - 쉐이더그래프/앰플리파이 쉐이더에서의 커스터 버택스 스트림 사용



유니티 쉐이더 - 쉐이더그래프/앰플리파이 쉐이더에서의 커스터 버택스 스트림 사용

금별 0 5,116 2019.08.20 03:33

 

 

One simple way is setting your colors as HDR in shadergraph

 

and use AgePercent to Lerp between the color

 

 

The only counterpart is if you want 4 different colors over the particule life, you will have to declare 4 colors :

 

 

 

Here the result :

 

 

In few words, each smoothstep provide a [0-1] value to lerp between the different colors.
The smoothstep range is define by [1 / 3 (numberOfSmoothstep)]

 

  • for the first one you have [0 => 0.33]
  • the seconde one : [0.33 => 0.33 * 2]
  • the last one : [0.33 * 2 => 0.33 * 3]

 

I hope it’s what you’re looking for in a way!
And here the shader for example (you can see the setup for shuriken in the gif). Sorry, i don’t know how to add commentary in shadergraph… and it’s look like it’s impossible for the moment!

 

다운로드

https://drive.google.com/file/d/19oafzIyZIg3qzvszjFwKc0z7ZHYOiPUZ/view

 

 

Ok, so here is what I have:

 

Pretty basic, i just want to influence the alpha.

Now I want to join a noise with it, a multiply should be enough:

 

 

Here is the result:

 

 

And here is the setting for the particle system

 

 

It completely ignores any values put on the custom data. But if I remove UV (TXCOORD0.xy)

 

 

 

Well, it works ! Buuuut now it loses its ability to read the texture.

If it isn’t clear enough please tell me ! And thank you for dedicating time for newbies like me <3

 

 

 

Comments


번호 포토 분류 제목 글쓴이 날짜 조회
271 유니티 유니티 셰이더그래프 - 반응형 파티클 제작과정(한글자막) 금별 04.19 25
270 유니티 유니티 - 앰플리파이셰이더 활용한 극좌표 소용돌이 형태 제작과정(한글자막) 금별 04.18 25
269 유니티 유니티 - 셰이더그래프 활용한 UI에 적용동 스크롤버튼 제작과정(한글자막) 금별 04.18 25
268 유니티 유니티 - Stylized 물속성 검기 VFX 제작과정(중국어/AI한글자막) 금별 04.16 61
267 유니티 유니티 - Stylized 회오리 VFX 스킬 제작과정 금별 04.16 38
266 유니티 유니티 - Stylzied 검기 제작과정(중국어/AI한글자막) 금별 04.16 31
265 유니티 유니티 - 흐르듯 사라지는 2D 카드 이펙트/트레일 제작과정 금별 04.10 126
264 유니티 유니티/포토샵 - 불속성/물속성 소드 슬래시 간단 제작과정(한글자막) 금별 03.19 208
263 유니티 유니티 - 2D 형태 충격파 궁극기 제작과정 금별 03.17 209
262 유니티 유니티 셰이더 그래프 - 글리치 효과 제작과정 금별 03.10 168
261 유니티 유니티 셰이더 그래프 - 가까운 거리에 따른 오퍼시티 변화 셰이더효과 제작과정(한글자막) 금별 02.28 156
260 유니티 유니티 앰플리파이 셰이더 - 2D 형태 Sci-fi 파티클 테이링 효과 예제 및 제작노드 금별 02.26 131
259 유니티 유니티 - 카툰풍 핵폭발 효과 제작과정(AI한글자막) 금별 02.26 416
258 유니티 유니티 셰이더 그래프 - 간단한 지형스캔 효과 제작방법(한글자막) 금별 02.20 144
257 유니티 유니티 앰플라파이 셰이더 - 입체적 카드 효과 제작과정 금별 02.14 450
256 유니티 유니티 셰이더 그래프 - 2D 카툰풍 구체아우라 확산효과 제작과정 금별 02.07 380
255 유니티 유니티 - 초보자도 이해하는 URP와 성능, 그리고 모바일까지 금별 02.03 173
254 유니티 유니티 셰이더 그래프 - 오디오 비주얼라이저 효과 제작과정 금별 02.02 139
253 유니티 유니티/후디니 - 빔 이펙트 제작과정 금별 01.29 233
252 유니티 유니티 셰이더 그래프 - Zelda: Breath of the Wild의 원격 폭탄 만들기(한글자막) 금별 01.27 226
251 유니티 유니티 - 부분 화면 흔들기 셰이더 제작방법 금별 01.22 207
250 유니티 유니티 앰플리파이 셰이더 - 병의 출렁이는 액체셰이더 제작과정 금별 01.16 192

 

Banner
 
Facebook Twitter GooglePlus KakaoStory NaverBand