유니티 이펙트 - 발사체 참고영상외 + 팁



유니티 이펙트 - 발사체 참고영상외 + 팁

금별 0 4,707 2019.05.09 00:29


BasicShot


ezgif-5-3ab9da757397


portalmagic


ezgif-5-715d5d35149c


ezgif-5-57db58b16c02


water


ezgif-5-800d9fc6e920


ezgif-5-9aec199270f4


FlowerHeal





 



 



 


 


 


 


 


 


 


 

Some people asked me for a complete breakdown so here it is c:


The trail is this texture, with a bit of noise to make it looks less static.



FlameTrail


The flames towards the sphere are that, just offset it C:

image


Just adjust the position/rotation of the meshes and the direction of the trails until they match c:


The impact is made with a cilinder with modifications in the UV and a flames texture panning (B channel used to dissolve, controlling the dissolve using a custom data in the particle system and the vertexcolor.alpha). I also animate the scale and the speed to make it feel more… Fluid

stylizedflames_composition


image


impact

Some sparks, flames, details and a lot of polishing in the timing.

I made this textures for the flames, a directional shape with a controlled handpainted dissolve in the blue channel.

smoke

With a control in the dissolve and animating the scale and the color c:


firey

The last part is just a few meshes spawning towards a point with a paning shape and some noise (similar to the original charge) and a glow with a few flames to make it feels less static.

firey-charge




FlowerHeal


 


Comments


번호 포토 분류 제목 글쓴이 날짜 조회
271 유니티 유니티 셰이더그래프 - 반응형 파티클 제작과정(한글자막) 금별 04.19 54
270 유니티 유니티 - 앰플리파이셰이더 활용한 극좌표 소용돌이 형태 제작과정(한글자막) 금별 04.18 48
269 유니티 유니티 - 셰이더그래프 활용한 UI에 적용동 스크롤버튼 제작과정(한글자막) 금별 04.18 52
268 유니티 유니티 - Stylized 물속성 검기 VFX 제작과정(중국어/AI한글자막) 금별 04.16 90
267 유니티 유니티 - Stylized 회오리 VFX 스킬 제작과정 금별 04.16 55
266 유니티 유니티 - Stylzied 검기 제작과정(중국어/AI한글자막) 금별 04.16 47
265 유니티 유니티 - 흐르듯 사라지는 2D 카드 이펙트/트레일 제작과정 금별 04.10 156
264 유니티 유니티/포토샵 - 불속성/물속성 소드 슬래시 간단 제작과정(한글자막) 금별 03.19 219
263 유니티 유니티 - 2D 형태 충격파 궁극기 제작과정 금별 03.17 221
262 유니티 유니티 셰이더 그래프 - 글리치 효과 제작과정 금별 03.10 179
261 유니티 유니티 셰이더 그래프 - 가까운 거리에 따른 오퍼시티 변화 셰이더효과 제작과정(한글자막) 금별 02.28 172
260 유니티 유니티 앰플리파이 셰이더 - 2D 형태 Sci-fi 파티클 테이링 효과 예제 및 제작노드 금별 02.26 142
259 유니티 유니티 - 카툰풍 핵폭발 효과 제작과정(AI한글자막) 금별 02.26 431
258 유니티 유니티 셰이더 그래프 - 간단한 지형스캔 효과 제작방법(한글자막) 금별 02.20 154
257 유니티 유니티 앰플라파이 셰이더 - 입체적 카드 효과 제작과정 금별 02.14 466
256 유니티 유니티 셰이더 그래프 - 2D 카툰풍 구체아우라 확산효과 제작과정 금별 02.07 399
255 유니티 유니티 - 초보자도 이해하는 URP와 성능, 그리고 모바일까지 금별 02.03 181
254 유니티 유니티 셰이더 그래프 - 오디오 비주얼라이저 효과 제작과정 금별 02.02 142
253 유니티 유니티/후디니 - 빔 이펙트 제작과정 금별 01.29 237
252 유니티 유니티 셰이더 그래프 - Zelda: Breath of the Wild의 원격 폭탄 만들기(한글자막) 금별 01.27 233
251 유니티 유니티 - 부분 화면 흔들기 셰이더 제작방법 금별 01.22 216
250 유니티 유니티 앰플리파이 셰이더 - 병의 출렁이는 액체셰이더 제작과정 금별 01.16 203

 

Banner
 
Facebook Twitter GooglePlus KakaoStory NaverBand